Vissza a tanszék oldalaira |
Hallgatóink mondták...
Hidrobiológus MSC hallgatók véleménye a
képzésről
|
A 2016-os évfolyam tavaszi balatoni mintavételen.... |
|
Ugyan a mi évfolyamunk csupán három főt tesz ki,
de ennek köszönhetően nagyon személyreszabott a képzés. Emiatt
lehetséges, hogy az oktatóink nem egy neptun kódot hanem inkább mint
embereket ismernek meg minket, továbbá tisztában vannak egyéni
képességeinkkel, eszerint hozzák ki belőlünk a legjobbat.
A
képzést úgy tudnánk jellemezni, hogy nagyon gyakorlatias és olyan
használható szaktudást adnak át oktatóink, melyek felkészítenek
minket a munkaerőpiacon való elhelyezkedésre. Mindezeken felül az
önálló munkavégzésre, gondolkodásra és feladatmegoldásra nevelnek
minket. Lehetőségünk van becsatlakozni a tanszéken folyó terepi
munkálatokba. A gyakorlati kurzusokkal egybe kötve bepillantást
nyerhetünk olyan szakmai munkahelyekre, mint vízügyi főigazgatóság,
állatkert, szennyvízkezelő és ivóvízszitsztító telepek, és nem
utolsó sorban megtapasztalhattuk azt is, hogy milyen az élet az
ország egyik kutatóintézetében egy két hetes gyakorlati oktatás
keretében. Első évünk tavaszi félévében az egy hetes terepgyakorlat
ideje alatt az oktatáson kívül megismerkedhettünk debreceni
szaktársainkkal is. A tantárgyak vizsgái során oktatóink nem azt
nézik, hogy mit nem tudunk, hanem azt, hogy mit tudunk!
A közös
tanszéki események (pl Journal Club, tanszéki szeminárium, tanszék
kifestése, terepmunkák...stb) alkalmával nem zárkóznak el, hanem
lehetőségünk van mint embereket is megismerni őket, és kötetlenül
beszélgeni velük. Ha problémánk akad, bizalommal kereshetjük őket,
és segítenek megoldást találni. Ráadásul az órarend kialakításában
is rugalmasak.
|
Karádi Enikő, Maroda Ágnes, Nagy Anna Viola (a 2016-os évfolyam) |
|
|
|
|
Az első pécsi hidrobiológus évfolyam háromnegyede (2012-2014)
(Eszter sajnos nem tudott résztvenni a diplomaosztón) |
|
"Azzal
kezdeném, hogy egy teljes évet töltöttem Biológus MSc-n (PTE TTK),
és csak ezután jelentkeztem át az éppen akkor induló Hidrobiológus
MSc-re, így talán van némi összehasonlítási alapom egy hasonló
mesterképzési szakkal.
Ami
mindenképpen feltűnt már most, az első félév alatt, hogy a tanterv
céltudatosan összerakott, a kurzusok kiegészítik egymást és a
későbbiekben egymásra épülnek.
Szintén
tetszik, hogy nagy hangsúly van a gyakorlati tudáson, legyen az
terepmunka, labor, vagy számítógépes ismeret. Személy szerint én
kifejezetten szeretem a terepi munkát. Néha sáros, néha vizes, néha
hideg, néha pedig meleg, de pont ezért szép. Ugyanakkor
kikapcsolódást jelenthet ez mellett az adatok bevitele és
statisztikai értékelése. Mindennek meg van a maga szépsége
szerintem.
Mivel
már Biológia BSc-n is az Ökológiai és Hidrobiológiai tanszéken
szakdolgoztam, ezért azt hiszem, bátran állíthatom, hogy egy
összeszokott és hozzáértő csapat dolgozik itt. Apropó, szakdolgozat.
Téma és ötlet rengeteg van, mindenki megtalálja a számára
megfelelőt, legyen akár ökológiai, állatos, növényes vagy inkább
biokémiai beállítottságú. Ezen kívül mindig van lehetőség részt
venni országos konferenciákon vagy diákkonferenciákon. És bizony
pont az ilyen eseményeken való részvételből lesz az embernek
tudományos ösztöndíja, vagy éppen köztársasági ösztöndíja, ami nem
egy utolsó dolog. ;)
Összegezve a helyzetet, én nem bántam meg, hogy váltottam Hidrobi
MSc-re." |
Pernecker Bálint (2012-es évfolyam) |
|
"Azért
választottam ezt a képzést, mert látok lehetőséget az
elhelyezkedésben és érdekel minden ami a témával
kapcsolatos. Tanáraink személyenként odafigyelnek ránk,
ami megkönnyíti a szakmában való elmélyedést. Mivel kevesen vagyunk
a csoportban, könnyebb az összetartás is. Ami még tetszik: a szakmai
gyakorlatok lehetősége és a terepgyakorlatok, ami mind hozzájárul
szerintem a szakma elsajátításához." |
Koncz Zsófia (2012-es
évfolyam) |
|
"Véleményem
szerint, ha valaki elvégez egy alapképzést van már kialakult képe,
hogy mik az igényei oktatás térén, főleg ha mesterszakra is
jelentkezik. Elvárja, hogy kellő mennyiségű tudást szerezhessen 2 év
alatt ahhoz, hogy jó szakember legyen vagy akár doktorálhasson.
Egy félév tükrében
állíthatom, hogy pozitívan csalódtam, meg vagyok elégedve az
oktatással, az oktatókkal, a környezettel és a tanterv hátralevő
része is igazán biztató. A szakterülettel kapcsolatos tudásanyag
tömkelegének elsajátítására van lehetőség, nemcsak elméletben, hanem
gyakorlatban is.
Nem szeretnék
áltatni senkit azzal, hogy a 4 félév teljesítése sétagalopp lesz.
Rengeteg dolgot el kell sajátítani, ez nem büfészak, amit félgőzzel
is elvégezhető, de miért másért jelentkezne az ember mesterképzésre,
ha nem azért, hogy a tudásvágya kielégítődhessen? Ha a leadott
anyagokat meg akarjuk érteni és tanulni valamint ismerni szeretnénk
minden technikát, igen is szükség van kitartásra, lelkesedésre.
Kevés ha hobbiként tekintesz rá vagy „csak érdeklődsz”, sokkal
közelebb vagy a célhoz, ha hivatásodnak tekinted. Az időt, amit a
leadott anyag elsajátítására fordítasz, nem kínkeservesnek kell
megélni, hiszen a tudásod által leszel jó szakember, ehhez pedig
mindent megkapsz, csak élni kell a lehetőséggel. A jó szakemberré
válás mellett kapcsolatok kiépítésére is van lehetőség, a szakmai
tevékenységet pedig konferenciákon lehet kamatoztatni. Bátran
ajánlom mindenkinek a szakot, aki érez magában elhivatottságot a
hidrobiológia iránt, ha Pécs mellett teszed le a voksod, nem fogsz
csalódni." |
Drávecz Eszter
(2012-es évfolyam) |
|
Az első szemeszter
után bátran állíthatom, helyes döntést hoztam, amikor a
Hidrobiológus szakra esett a választásom. Az alapképzés alatt ezen a
tanszéken írtam a szakdolgozatomat. Mindvégig számíthattam az
oktatóim segítségére és útmutatására, ez nagyban megkönnyítette a
munkámat. Bármilyen szakmai kérdésem adódott, nyugodt szívvel
fordulhattam a tanszéken dolgozókhoz. Ez persze az első félévünkben
sem volt másképp. Oktatóink hozzáállása és a rugalmas időbeosztás
mind a félév során, mind a vizsgaidőszakban segítette a
felkészülésünket. Az alapképzéshez képest jóval nagyobb hangsúlyt
kapnak a gyakorlatok, amelyek komplex elméleti alapkora épülnek.
Szakmai információból tehát nincs hiány, amit meg kell érteni és
tanulni és természetesen mindezt alkalmazni is tudni kell. Rá kell
szánni az időt és energiát, de ez a befektetés később megtérül. A
megszerzett elméleti és gyakorlati tudás előnyt jelenthet a
későbbiekben akár egy állás esetében, akár kutatóként. A szorgalmas
és kitartó munkák eredményeit pedig konferenciákon lehet bemutatni,
ahol szakmailag elismert kutatókkal találkozhatsz, és persze
többletpontot is jelent, amennyiben a doktori fokozat megszerzése a
cél. |
Reitzi Bernadett
(2012-es évfolyam) |
|